۱۶ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۳۰

بابایی:

تحول شطرنج همدان برنامه ریزی شده است

تحول شطرنج همدان برنامه ریزی شده است

همدان: رئیس هیئت شطرنج استان همدان گفت: گام های بزرگی برای تغییر نگرش ها و ایجاد زیرساخت های اساسی در شطرنج استان همدان برداشته شده است.

احمد علی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر در همدان با اشاره به لزوم ایجاد تحول در شطرنج همدان اظهار داشت: برای تحولی بزرگ در شطرنج استان همدان نیازمند استفاده از چهره های شاخص شطرنج کشور در امر آموزش در استان همدان بودیم.

وی با بیان اینکه در مرحله ابتدایی با رایزنی های انجام شده احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج کشورمان به همدان سفر کرد تا در یک کارگاه آموزشی شطرنج بازان همدان را آموزش دهد، گفت: استقبال خانواده ها باعث شد تا در این راه مصمم تر شویم.

وی با بیان اینکه مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این امر اتفاق نظر داشته و هیئت شطرنج را برای ادامه کار دلگرم کرد، گفت: در مرحله دوم نیز قائم مقامی به همدان دعوت شده که طبق برنامه ۲۴ و ۲۵ دی ماه وی به همدان سفر می کند.

شطرنج

وی با بیان اینکه اگر شرایط آن طور که انتظار داریم پیش برود گام بزرگی در پیشرفت کیفی شطرنج بازان استان به ویژه در رده های سنی برخواهیم برداشت، گفت: احسان قائم مقامی نه تنها یک چهره ورزشی شناخته شده بلکه شخصیتی دوست داشتنی و با اخلاق در عرصه های اجتماعی است که می تواند برای رده های سنی الگوی خوبی باشد.

رئیس هیئت شطرنج استان همدان یادآور شد: روزهای هشت و ۹ بهمن ماه و یکم تا چهارم اسفندماه سال جاری این کلاس ها برگزار تا بازیکنان هرچه بیشتر برای مسابقات رده سنی قهرمانی کشور آماده شوند.

وی با اشاره به لزوم حمایت خانواده ها بیان کرد: هزینه برای ورزش به ویژه شطرنج یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت در ساختار فکر و ذهن نوجوانان است و خانواده های ورزشکاران باید هیئت شطرنج استان را در ارائه این نوع خدمات یاری کنند.

بابایی با اشاره به فواید این رشته گفت: شطرنج باعث رشد مغز و ذهن و بروز تفکر، خلاقیت و نوآوری در افراد می شود بطوری که کشورهای توسعه یافته و پیشرفته در این زمینه ورود پیدا کرده تا ذهن کودکان خود را پرورش دهند.

کد خبر 2457889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha